منابع آزمون وکالت

آزمون قضاوت

آزمون وکالت

منابع آزمون وکالت 94

منابع کارشناسی ارشد حقوق
منابع آزمون سردفتری
کاملترین وبلاگ حقوقی
 .. 
  
  
 منوي اصلي
لينکهاي سريع


اخبار حقوقی



تبلیغات



شبکه ویدیویی

شبکه ویدویی


 موضوعات

آئین دادرسی کیفری(۱)

آخبار آزمون وکالت(۱)

آخرین اخبار آزمون وکالت(۱)

آخرین اخبار حقوقی(۱)

آخرین اخبار راجع به حقوق(۱)

آرای وحدت رویه(٤)

آزمون سر دفتری(۱)

آزمون سردفتری(۱)

آزمون سردفتری 94(۱)

آزمون قضاوت(٢)

آزمون قضاوت 95(۱)

آزمون مشاوران(۱)

آزمون مشاوران 94(۱)

آزمون وکالت(٥)

آزمون وکالت 93(٤)

آزمون وکالت 94(۱)

آزمون وکالت 95(٢)

آزمون وکالت 96(۱)

آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال 93(۱)

آشنایی با قانون جدید تجارت(۱)

آغاز ثبت نام آزمون وکالت 95(۱)

آگهی آزمون وکالت 93(۱)

آموزش پیشرفته حقوق مدنی(۱)

آیین دادرسی کیفری(۱)

آیین دادرسی کیفری جدید(۱)

اخبار آزمون قضاوت(۱)

اخبار آزمون وکالت 94(۱)

اخبار حقوقی(٢)

اخبار کارشناسی ارشد حقوق(۱)

ادبیات فارسی در آزمون وکالت(۱)

اساتید حقوق(۱)

اعلام نتایج آزمون وکالت(٤)

اعلام نتایج آزمون وکالت 93(۱)

امیر علی جلیلی(٥)

بانک سوالات حقوقی(۱)

بانک قانون(٢)

برنامه ریزی برای آزمون وکالت 3(٢)

برنامه ریزی برای آزمون وکالت 93(۱)

پاسخنامه آزمون قضاوت 93(۱)

تحلیل سوالات مدنی(۱)

تدریس صوتی اساتید حقوق(۱)

تدریس صوتی متون فقه(۱)

تذریس صوتی حقوق مدنی(۱)

ترمینولوژی حقوقی(۳)

تصویب لایحه تجارت(۱)

تعداد داوطلبان آزمون وکالت 94(۱)

تعداد شرکت‌کنندگان آزمون وکالت 94(۱)

تعداد شرکت کنندگان آزمون وکالت(۱)

تغییرات و نوآوریهای لایحه قانون تجارت(۱)

تمدید ثبت نام آزمون وکالت(۱)

تکلیف قانون تجارت در آزمون وکالت(۱)

تکنولوژی فکر دکتر آزمندیان(۱)

ثبت نام آزمون وکالت سال 1394(۱)

ثبت نام آزمون وکالت سال 94(۱)

ثبت نام آزمون وکالت 93(۱)

ثبت نام آزمون وکالت 95(۱)

ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت سال 1394(۱)

ثبت نام کارشناسی ارشد و دکتری حقوق دانشگاه آزاد(۱)

جرم سیاسی(۱)

حقوق تجارت(۱)

حقوق ثبت برای اختبار(۱)

حقوق مدنی(٢)

دانلود رایگان کتب حقوقی(۱)

دانلود سوالات آزمون قضاوت 93(۱)

دانلود شرح لمعه(۱)

دانلود متون فقه(۱)

درسهایی از بزرگان حقوق ایران(۱)

دستنویس قانون ثبت(۱)

دستنویس قانون مدنی(۱)

دکتر کمحمد علی اردبیلی(۱)

دیولانعالی کشور(٢)

راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد حقوق(۳)

راهنمای انتخاب گرایش کارشناسی ارشد حقوق(٢)

راهنمای انتخاب کانون مناسب(۱)

راهنمای جامع داوطلبان آزمون وکالت(۱)

راهنمای داوطلبان آزمون وکالت(۱)

راهنمای مطالعه منابع آزمون وکالت(۸)

راهنمای موفقیت در آزمون وکالت(٩)

رای وحدت رویه(٢)

زمان اعلام نتایج آزمون وکالت(۱)

زمان برگزای آزمون وکالت 93(۱)

سوالات فراگبر حقوق(۱)

شرح نگتری درون ماده ای(۱)

ظرفیت کانون های وکلا(٢)

علل عدم موفقیت در آزمون وکالت(۱)

فایلهای صوتی حقوق(٢)

قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسل(۱)

قانون تجارت(۱)

قانون تجارت جدید(٢)

قانون جدید آیین دادرسی کیفری(۱)

قانون جدید نحوه اجرای محکومیت‌های مالی(۱)

قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر(٢)

قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مصوب 1394(۱)

قوانین جدید موثر آزمون وکالت(٢)

قوانین خاص(۱)

قوانین درون نویسی شده(۱)

قوانین دستنویس(۱)

قوانین شرح در متن(۱)

لایحه آیین دادرسی کیفری(۱)

لایحه تجارت(۱)

لیست نشریات مورد قبول اداره کل دانش ‏آموختگان(۱)

متن سوالات آزمون وکالت ۱۳۸۷(۱)

متن کامل قانون مدنی(۱)

متون فقه(۱)

مجموعه سوالات آزمون وکالت(۱)

مجموعه قانون(۱)

مجموعه کامل آرای وحدت رویه(٥)

مرکز امور مشاوران(۱)

منابع آزمون سردفتری(۱)

منابع آزمون مشاوران(۱)

منابع آزمون وکالت(٥)

منابع آزمون وکالت 95(۱)

منابع دروس عمومی ارشد حقوق(۱)

منابع متون حقوقی(۱)

منابع متون فقه(۱)

منابع کارشناسی ارشد حقوق(۱)

منبع حقوق ثبت مشاوران(۱)

مواد اصلاحی قانون آیین دادرسی کیفری جدید(۱)

موسسات آموزشی حقوق(۱)

ناشران حقوقی(۱)

نتایج آزمون مشاوران(۱)

نتایج مشاوران حقوقی(۱)

نظریات مشورتی(۳)

نظریات مشورتی بهار 94(۱)

نوآوری‌ها و عقب‌گردهای آیین دادرسی کیفری جدید(۱)

نوآوری‌های آیین دادرسی کیفری جدید(۱)

همه اخبار حقوقی(٢)

وازگان حقوقی(٢)

واژگان حقوقی(٢)

کارت ورود به جلسه آزمون مشاوران(۱)

کارت ورود به جلسه آزمون وکالت(۱)

کارت ورود به جلسه آزمون وکالت 93(۱)

کارت ورود به جلسه ارشد 94(۱)

کارشناسی ارشد حقوق(۸)

کارشناسی ارشد حقوق 95(۱)

کانال اطلاع رسانی آزمون وکالت در تلگرام(۱)

کانون وکلا(٢)

کتابخانه دیجیتال تخصصی حقوق(۱)

کلید سوالات آزمون وکالت(۱)

کلید سوالات آزمون وکالت 93(۱)

کمپین تجلیلی از دکتر محمد حسین شهبازی(۱)

 

آرشيو ماهانه
٢٠٠٠/٧/٧
۱۸٠۱/٦/۱٩
۱۸٠٠/٤/٢٦
۱۸٠٠/٤/۱٩
۱٦٩٩/۱٢/٢۸
۱٦٠٠/۳/۱٢
۱٦٠٠/۱۱/٢٧
۱٥٠٠/۱٢/٢
۱٥٠٠/۱۱/٢٥
۱٥٠٠/۱٠/٢٠
۱٤٩٥/٤/۱۳
۱٤٩٤/٧/٢٠
۱٤٩٤/٦/۱٦
۱٤٩٤/٥/٥
۱٤٩٤/٤/۱٥
۱٤٢۳/۱۱/۳٠
۱٤۱٠/۳/۳
۱٤۱٠/۱۱/٤
۱٤۱٠/۱٠/٢٠
۱٤٠٩/۳/٤
۱٤٠٩/۱۱/٥
۱٤٠٩/۱٠/٢۸
۱٤٠۸/۱۱/٧
۱٤٠٧/۱۱/۱
۱۳٩٩/٢/٦
۱۳٩٩/۱۱/٤
۱۳٩٥/٤/۱٢
۱۳٩٥/٢/۱۱
۱۳٩٥/۱٢/٧
۱۳٩٤/٩/۱٤
۱۳٩٤/۸/٩
۱۳٩٤/۸/۳٠
۱۳٩٤/۸/٢۳
۱۳٩٤/٧/٤
۱۳٩٤/٧/٢٥
۱۳٩٤/٧/۱۸
۱۳٩٤/٧/۱۱
۱۳٩٤/٦/٧
۱۳٩٤/٦/٢۱
۱۳٩٤/٤/٢٠
۱۳٩٤/٤/۱۳
۱۳٩٤/۳/۳٠
۱۳٩٤/۳/۱٦
۱۳٩٤/٢/٥
۱۳٩٤/٢/٢٦
۱۳٩٤/۱٢/۱
۱۳٩٤/۱٠/٢٦
۱۳٩٤/۱٠/۱٩
۱۳٩۳/٩/۸
۱۳٩۳/٩/٢٩
۱۳٩۳/٩/٢٢
۱۳٩۳/۸/۳
۱۳٩۳/۸/٢٤
۱۳٩۳/۸/۱٧
۱۳٩۳/٦/٢٩
۱۳٩۳/٦/۱٥
۱۳٩۳/۱٠/٦
۱۳٩۳/۱٠/٢٧
۱۳٩۳/۱٠/۱۳
۱۳٩۳/۱/٩
۱۳٩٢/۱٢/٢٤
۱۳٩٢/٥/۱٩
۱۳٩٢/۱۱/٥
۱۳٩٠/۸/٢۸
۱۳٩٠/۸/٢۱
۱۳٩٠/٧/٩
۱۳٩٠/٧/٢۳
۱۳٩٠/٢/۳۱
۱۳٩٠/٢/۱٧
۱۳٩٠/٢/۱٠
۱۳٩٠/۱۱/۸
۱۳٩٠/۱۱/٢٩
۱۳٩٠/۱۱/٢٢
۱۳٩٠/۱۱/۱
۱۳۸٧/٤/۱٥
۱۳۸٥/٤/۱٠
۱۳۸٥/۱۱/٧
۱۳۸٤/٥/۱٥
۱۳۸٤/٤/٢٥
۱۳۸٤/٤/۱۸
۱۳٧٦/٦/٢٩
۱۳٤٧/۸/٢٥

       لينک دوستان


کتابها

 


 

جهت دریافت آخرین اخبار آزمون وکالت ارسال عدد 3 به سامانه 50004333054440



-


 بایسته های برنامه ریزی برای آزمون وکالت 94

بایسته های برنامه ریزی برای آزمون وکالت

(داوطلبان آزمون وکالت 94 حتماً بخوانند )

این مطلب را در سال 92 برای داوطلبان آن دوره نوشته شده بود بعد از تقاضای عده کثیری از مراجعین وبلاگ در خصوص برنامه ریزی آن را باز نویسی نموده و مطالب آن را بروز کردم امیدوارم مفید بوده و مقبول افتد.

 چند ماه مانده به آزمون وکالت اغلب داوطلبان در پی تدارک دیدن برای آمادگی جهت آزمون وکالت هستند که عمده این تدارکات در دو شاخه مهم صورت می پذیرد :

۱- برنامه ریزی و ایجاد راهکار برای نحوه مطالعه

۲- تهیه منابع لازم برای مطالعه

مورد اول را در این مبحث توضیح و مورد دوم را در مطلب معرفی منابع ذیل همین مطلب توضیح داده شد :

برنامه ریزی در گام اول پاسخ به چند سوال مهم است : چه چیز بخوانم ؟ چقدر بخوانم ؟ چطور بخوانم ؟

و در گام دوم ایجاد فرایندی است که مطالعه را نظم بخشیده و فرد را از پراکندگی نجات دهد و نیز منتج به نتیجه گردد. بنابراین بایسته هایی دارد بخصوص اگر برنامه ریزی تخصصی برای آزمون های حقوقی مثل وکالت نیز باشد.

داوطلبان آزمون وکالت از دو گونه برنامه ریزی می توانند استفاده کنند اول برنامه ریزی حرفه ای (پروفشنال ) و برنامه ریزی شخصی (پرسنال ) 

ادامه مطلب  


برنامه ریزی حرفه ای :

برنامه ریزی حرفه ای چون حاصل کارهای تیمی و برنامه ریزان حرفه ای است بسیار پخته و قوام یافته و علمی تر از برنامه ریزی های شخصی هستند اما مستلزم صرف هزینه هایی است و معمولا" از طریق موسسات  ارائه می گردند .

در کل برنامه ریز پرفشنال برای آزمون وکالت حتماً باید در چند زمینه مهارت داشته باشد از جمله :

۱-     حقوقی باشد و حقوق را بخوبی بشناسد .

۲-     از نظر علمی سطحی بالاتر از داوطلبان هدف برنامه داشته باشد .

۳-     تجربه عملی حضور در آزمونها را داشته باشد .

۴-      بایسته های آموزش حقوق را بشناسد .

۵-      روانشناسی آموزشی را بداند و آن را نسبت به علم حقوقی توسعه تخصصی بدهد .

۶-      ارتباطات آموزشی با داوطلبان مختلف داشته باشدتا بتواند معیارهای متوسط و حد تعادل را محاسبه کند .

۷-      با منابع آزمونهای حقوقی به طور کامل آشنا باشد .

۸-   رویه آزمونهای حقوقی و تغییر رویه ها را اشراف داشته باشد و بتواند تغییرات در رویه را پیش بینی کند (که مستلزم آشنایی با رویکرد علمی حاکم بر مرکز برگزار کننده آزمون و ..... می باشد )

۹-      کلیات و استانداردهای برنامه ریزی آموزشیرا بداند و الزامات آن را در هر شرایطی رعایت کند .

۱۰-تست را بشناسد و همه تستهای آزمونهای گذشته را از حیث علمی و منبع و رویه تحلیل نموده باشد .

۱۱-اخبار روز اعم از مصاحبه های مسئولین برگزاری آزمونها و تغییرات قانونی و تصویب آرای وحدت و حتی رویدادهایی که مستقیم به آزمون ربط ندارد اما غیر مستقیم تاثیراتی بر آن می گذارد را رصد کند .

۱۲-انواع برنامه ریزی های پیشرفته آموزشی را بشناسد (برنامه ریزی های نوعی – شخصی – مفادی – ساختاری – مختلط – ترکیبی- مقارن - شناور) و قدرت تشخیص نوع برنامه مناسب برای هر داوطلب را دارا باشد .

۱۳-قدرت خلاقیت و ابتکار در برنامه ریزی را داشته باشد .

۱۴-مهارت ایجاد الزامات آموزشی حقوق را بصورت مستتر در برنامه داشته باشد .

۱۵-تاحد متوسط به ریاضیات پایه بخصوص آمار و احتمال و مدلسازی وقوف داشته باشد .

۱۶-روش تحقیق در علم حقوق را در عالی ترین سطح بداند .

۱۷-مهارتهای اولیه در طراحی و زیباسازی محیط برنامه را داشته باشد .

۱۸-باید قدرت دادن اطلاعات مورد لزوم داوطلب را برای داوطلب داشته باشد داده های نشانگر اهمیت مباحث و داده های سوابق آزمونی مباحث در این راستا است و بدون اغراق وقت گیرترین و ظریفترین کار برنامه ریزی است در حالی که ممکن است اصلا" به چشم هم نیاید .

بدون اغراق هر کدام از این موارد در یک برنامه ریز یا تیم برنامه ریزی ناقص باشد یک جای برنامه خواهد لنگید . بنابراین برنامه ریزی برای انبوه مخاطبین بدون رعایت این بایسته ها در هر جا چه محیط مجازی و چه محیط موسسه ای ممکن است موجب انحراف تعداد کثیری از داوطلبان گردند.

از آنجایی هیچ منعی برای ارائه این برنامه ریزی در محیطهای مجازی و واقعی نیست داوطلب باید از میان انبوه این برنامه ها که این روزها هم بسیار باب شده است سره را از ناسره تشخیص دهد .

معیارهای تشخیص برنامه ریزی های نامناسب

۱-  هر کجا برنامه ای برمبنای مواد قانونی دیدید (برای مثال ماده n تا nقانون x ) یقین داشته باشید این برنامه چه آموزشی باشد چه آزمونی برنامه مناسبی نیست دلایل آن هم روشن است :

۱.  مواد قانونی در کلیت خود بهم پیوستگی ها و ارتباطاتی دارند و آثاری برهم می گذارند که بدون در نظر گرفتن آنها مطالعه ابتر و ناقص است .

۲.  معمولا" در این نوع تقسیم بندیها قوانین خاص و آرای وحدت رویه و تاثیر آنها بر مواد قانونی عام نادیده گرفته می شوند .

۳.  اهمیت مواد به تعداد آنها نیست برای مثال مواد 162 الی 182 قانون مدنی 20 ماده است و تقریبا" هیچگاه سوال از آن طرح نشده است . و لی مواد 183 تا 203 قانون مدنی نیز 20 ماده است که اولا" شرح این بیست ماده به طور کامل جلد اول با حجم بیش از 500 صفحه قواعد عمومی قراردادها ی دکتر کاتوزیان را در بر می گیرد و تاکنون بیش از 150 بار در آزمونهای حقوقی مورد سوال بوده است . دوما" داوطلب صرف خواندن مواد و حتی از کتاب در نظم کنونی متوجه بسیاری از نکات مواد نخواهد شد . ناگزیر باید کتابهای مرجع را بخواند .

مشاهده می فرمایید این نوع تقسیم بندی و برنامه ریزی عین نقشه انحراف است تا راهنما .

۲-  هر کجا توصیه ای ساعتی در یک به ظاهر برنامه ریزی دیدید (از قبیل فلان مبحث را 3 ساعت بخوانید کافیست ) برنامه ریزی از بیخ و بن غلط است دلایل آنهم عبارتند از :

۱.  در این حالت شخص ارائه دهنده یک تجربه شخصی ارائه داده نه برنامه ریزی حساب شده . چون خودش در این تایم مطلب را گرفته به زعم خود همه مانند او در این تایم مطلب را فرا می گیرند بدون اینکه درنظر بگیرد تواناییها و شرایط محیطی افراد باهم متفاوتند.

۲.  برنامه ریزی باید بیان کند چه چیز بخوانید؟ از کجا ؟ و چقدر ؟- در واقع در این مواقع برنامه ریز در درک مفهوم ((چقدر)) دچار اشتباه شده است . یکی از اصول برنامه ریزی های آموزشی نوین اینست که میزان محتوا در جواب ((چقدر ؟))باید بیاید نه میزان تایم مطالعه یک موضوع آنهم بدون معیار .

۳-  برنامه ریزی مجموعه منظم و بهم پیوسته است و دارای معیارها و استانداردهای خاص است بنابراین توصیه های نحوه مطالعه دروس را با برنامه ریزی اشتباه نگیرید.

توصیه های نحوه مطالعه دروس که معمولا" برای هر درس مجزا ارائه می شود معمولا" مطالبی آموزنده هستند اما برنامه ریزی نیستند برنامه ریزی ارکانی دارد که باید همه موجود باشند تا به آن لفظ برنامه ریزی اطلاق شود . این ارکان عبارتند از :

۱.  برنامه ریزی باید دارای دو قالب زمانی باشد اول : زمان مبداء و زمان مقصد مشخص باشد مثل برنامه مدارس یا دانشگاها که سال تحصیلی یا ترم تحصیلی دارند برنامه مطالعه آزمونی هم باید دوره زمانی معلوم داشته باشد . دوم : دارای تقسیم بندی زمانی جزئی باشد برای مثال معیار هفته یا دهه داشته باشد که برنامه ریتم بیابد (مثل برنامه هفتگی مراکز آموزشی و مدارس )

۲.  برنامه ریزی باید دارای معیار حجم مطالب مورد مطالعه باشد : یعنی حجمی که برای یک جلسه مطالعه در نظر گرفته می شود بر پایه یک معیار خاص باشد (دلبخواه نمی توان حجم مطالعه روزانه را مشخص نمود )

اگر این دو رکن در برنامه ریزی نباشد موضوع اصلا" برنامه ریزی نیست . در واقع صرف معرفی منبع و روش مطالعه برنامه ریزی نیست بلکه جزئی از برنامه ریزی در قالب ارکان گفته شده است . جزئی که اگر از قالب و ارکان جدا شود توصیه علمی یا انتقال تجربه است که آنهم ممکن است مفید یا غیر مفید یا مضر باشد .

۴-  هر برنامه ای که مباحث مبنایی را انکار کند( برای مثال به بهانه اینکه از مفهوم مال یا شخص در آزمون سوال نمی آید زمانی برای مطالعه این مفاهیم پیش بینی نشود ) برنامه مناسبی نیست دلایل آنهم عبارتند از :

۱.  در مثال گفته شده هرچند ممکن است خود این مفاهیم مورد سوال نباشد اما بدون درک این مفاهیم آیا می توان به سوالات بی شمار و گوناگونی که در مورد شرایط صحت معامله می آید جواب داد ؟ ما اگر مفهوم شخص را ندانیم چطور می توانیم معیارهای اشتباه در شخص طرف معامله را بشناسیم؟ . یا اگر مفهوم و معیار مالیت را ندانیم چطور می توانیم سوالات مربوط به مالیت داشتن موضوع معامله است را قاطع جواب دهیم؟

۲.  واقعیت این است که دلیل بسیاری از تردیدها در انتخاب گزینه ها عدم توجه به مبانی و مفاهیم و اصول و قواعد حاکم بر مباحث است . بدون مباحث مبنایی شما فقط نکته را حفظ می کنید و مباحث را نمی فهمید . بیاد داشته باشیم رویه آزمونها با سرعت به سمت مفهومی شدن پیش می رود . بنابراین برنامه های درسی و کلاسی و آزمونی که مبانی را انکار می کنند . شما را به سمت تردید ها و صرفا" نکته آموزی سوق می دهند .

۵-    هر برنامه ای که سعی در ساده نمایی مطالعه داشته باشد لغو و بی اثر است :

برنامه ریزی ایجاد راه میانبر نیست نظم بخشیدن و نشان دادن راه درست است . بطور قاطع باید گفت با رویه فعلی آزمون وکالت میانبری وجود ندارد ناگزیرید همه مسیر را طی کنید . مسیری که پیمودنش سخت است .کلاً حقوق علم آسانی نیست هر برنامه ای که حقوق را آسان جلوه دهد گمراه کننده است و شما را از تلاش کافی باز می دارد .

یکی از مضحک ترین اصطلاحاتی که متاسفانه در برخی به ظاهر برنامه ریزی ها دیده می شود عباراتی نظیر ((با این نوع مطالعه n درصد فلان درس را پاسخ می دهید ....)) می باشد .

۶-  هر برنامه ای که صرفا" بر مبنای تجربه اشخاص( هر چند موفق و هرچند رتبه ) بدون اینکه اینکه کلیات برنامه ریزی آموزشی و اصول و قواعد حاکم بر آن رعایت شده باشد به دلایل زیر برای سایر داوطلبان مفید نیست :

توانایی های اشخاص ، وضعیت و ضریب هوشی اشخاص ، موقعیتهای خانوادگی و اجتماعی و نحوه مطالعه موثر افرادو..... باهم متفاوت است. بنابراین تجربه یک شخص ممکن است برای شخص دیگر تاثیر مثبت نداشته و حتی مضر باشد . در علوم آموزشی به این نوع ارائه برنامه ((دعوت به تقلید )) می گویند. و به شدت آن را رد می کنند . برای مثال یک داوطلب مجرد و دارای حمایت مالی از سوی خانواده با امکان دسترسی به همه منابع و اساتید مختلف هرگز با یک داوطلب متاهل سرپرست خانواده شاغل که طبیعتاً بار اقتصادی خانواده بر دوش اوست به هیچ وجه قابل مقایسه نیست . جملات شعارگونه ودلسوزانه هم دردی از او را درمان نمی کند و به عنوان یک فرد عادی هم نباید از او انتظار معجزه داشت بلکه در برنامه ریزی هنر اینست که او را با واقعیتها روبه رو ساخت و هنر کنار آمدن با وضعیتش را در برنامه ریزی به تلقین کرد و این بار منتظر معجزه نشست البته نه معجزه از سوی او بلکه معجزه برنامه ریزی که او اجرا می کند .

اصولا" رتبه شدن مدلول علتهای فراوانی است در یک تحقیق غیررسمی به ترتیب اهمیت ، به موارد زیر بستگی دارد :

۱.  ویژگیهای فردی: (از قبیل ضریب هوش بالا- برخوداری از مهارتهای ذاتی و اکتسابی علمی و آزمونی .....)۲۱ درصد

۲.  ویژگیهای شخصیتی :( از قبیل سخت کوشی و غرور علمی و داشتن انگیزه های خاص )۱۱ درصد

۳.  ویژگیهای اجتماعی : (وضعیت اجتماعی – فرهنگ حاکم بر محیط زندگی – منزلت و شئونات اجتماعی و..... ) ۱۰ درصد

۴.     ویژگیهای محیطی : (از قبیل دسترسی به امکانات آموزشی و اساتید و ....) ۱۰ درصد

۵.     سوابق تحصیلی : (از قبیل برخورداری از محیط آموزشی خوب – معلم خصوصی - .....) ۹ درصد

۶.  سبک زندگی : (از قبیل ورزشکار بودن – استفاده از خوراکیهای سالم و عدم استفاده از دخانیات و الکل .......) ۸درصد

۷.     وضعیت خانوادگی: (از قبیل دیدگاه و فرهنگ خانواده نسبت به تحصیلات و مشاغل عالی و حمایت همه جانبه و صحیح آنها – تشویقهای اعضای خانواده ...... ) ۱۱ درصد

۸.     دوره مطالعه مطلوب : ۱۷ درصد

۹.     بخت و اقبال : ۳ درصد

نگاهی به این آمار و ارقام نشان می دهد تفاوتها در هر یک از این زمینه ها همه معادلات استفاده از برنامه ریزی مشابه را به هم می زند. و نتایج را در مورد افراد گوناگون متفاوت می سازد .

لازم به ذکر است در نگارش برنامه ریزی حرفه ای تجربیات و تحلیل موارد ذکر شده موثر در خصوص رتبه ها و نخبگان می تواند برنامه را فوق العاده بهینه کند . همچنین تجربه نشان داده است این گروه با مطالعه در زمینه های روانشناسی و ارتباطات آموزشی و مبانی و اصول و مدیریت برنامه ریزی و .... بهترین نوع برنامه ریزان آموزشی حرفه ای باشند . از همه اینها که بگذریمصرف تقلید از برنامه نخبگان و رتبه ها بدون در نظر گرفتن تفاوتهای خانوادگی و اقتصادی و اجتماعی و فردی و شخصیتی و محیطی کار درستی نبوده و نتایج مثبتی به همراه نخواهد داشت .

برنامه ریزی شخصی

این برنامه ریزی به دو صورت انجام می گیرد یابرنامه ریز حرفه ای برنامه ای برای داوطلب خاص تدارک می بیند یا خود داوطلب برای خود برنامه ریزی انجام می دهد نوع اول حد اوسط برنامه ریزی حرفه ای و شخصی است ولی از قواعد حاکم بر برنامه ریزی حرفه ای بهره می برد اما نوع دوم موضوع این قسمت از بحث ماست از هر لحاظ شخصی است و اصولی دارد که باید رعایت گردد :

۱-  اگر ذره ای تردید دارید که نمی توانید برنامه خوبی داشته باشید این کار را نکنید با صرف هزینه ا ی برنامه ریزی حرفه ای دریافت کنید تا هزینه بزرگتری نپردازید (یک سال از عمر )

۲-     اگر این توانمندی را در خود حس می کنید که می توانید خود برنامه ریزی کنید .

۱.     در مورد منابع آزمون تحقیق کنید .

۲.     در مورد زمانبندی دقیق باشید.

۳.     واقعیتهای زندگی خود را در برنامه متبلور کنید.

۴.  برای هر تقسیم بندی مبحثی و زمانی ، معیار و ملاک داشته باشید حدسی و دلبخواهی این تقسیم بندیها را انجام ندهید .

۳-     از برنامه ریزی براساس تقسیم بندی مواد بپرهیزید.

۴-     از حذف مباحث مبنایی بپرهیزید حتی اگر مورد سوال نبوده باشند .

۵-     مباحث تطبیقی فقه و حقوق خارجی را جزوحجم محاسبه نکنید .

۶-     در برنامه ریزی خود برای پراکندگی مباحث ترفندی بیاندیشید .

۷-     حتما" یک بازه زمانی کلی تعریف کنید و از برنامه ریزی هر روز برای همان روز پرهیز کنید .

۸-  حجم درسی هر روز و ساعات آغاز برنامه در هر روز باید مشخص شود ولی ساعت پایان نباید محدود گردد تا زمانی که مبحث را درک نکرده اید یا به حدی خسته نشده اید که راندمان مطالعه را پایین آورد باید برنامه را اجرا کنید.

التماس دعا

امیر علی جلیلی

http://aajlow.persianblog.ir

 




کلمات کلیدی :برنامه ریزی برای آزمون وکالت 3، راهنمای مطالعه منابع آزمون وکالت، راهنمای موفقیت در آزمون وکالت

نوشته شده توسط امیر علی جلیلی در ۱٤٩٤/٥/٧

نظرات ()


 

لیست آخرین مطالب وبلاگ

آغاز ثبت نام آزمون وکالت 95
کاملترین کتاب تست مدنی منتشر شد
۱۸٠٠/٤/۳٠
نقد و نظری بر کاهش بدون دلیل و بلاموجه ظرفیتهای کانون های وکلای دادگستری
آغاز ثبت نام آزمون قضاوت 95 (مهلت ثبت نام 20 الی 30 تیر)
آخرین اخبار و اطلاعات آزمون وکالت 95
کانال اطلاع رسانی آزمون وکالت در تلگرام
دانلود رایگان بسته تدریس صوتی مباحث حقوقی شرح لمعه
یک آزمون چند خطا ؟ (یادداشتی بر نحوه برگزاری آزمون وکالت )
جدول دروس و ضرایب کارشناسی ارشد حقوق
نامه سرگشاده دکتر مهدی توکلی در خصوص ایرادات درس تجارت در آزمون وکالت 94
برنامه ریزی برای موفقیت در آزمون وکالت
راهنمای انتخاب گرایش کارشناسی ارشد حقوق
قوانین و آرای وحدت جدید موثر در آزمون وکالت
قانون جدید نحوه اجرای محکومیت‌های مالی
دوره 8 جلدی آموزش پیشرفته حقوق مدنی منتشر شد
بایسته های برنامه ریزی برای آزمون وکالت 94
شرح قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر
کتاب دستنویس قانون مدنی و ثبت منتشر شد
در اولین قدم برای موفقیت در آزمون وکالت چه بکنیم ؟
منابع آزمون وکالت با تحلیل بر رویه های حاکم بر آزمون وکالت
راهنمای جامع داوطلبان آزمون وکالت
راهنمای مطالعه منابع آزمون وکالت
کلیدهای طلایی برای موفقیت در آزمون وکالت
نمره تراز در آزمون وکالت
نحوه خواندن و تحلیل و توسعه مواد قانونی
آشنایی با وکالت مرکز امور مشاوران
درسهایی از بزرگان حقوق ایران
تغییرات و نوآوریهای لایحه قانون تجارت
متن آرای وحدت رویه مهم

 درباره



 
درباره :به نام عادل بی همتا . که حکمش یا حکمت است یا مصلحت و در هر دو حالت سراسر عدل و رحمت. با عرض ادب و احترام خدمت بازدیدکنندگان محترم تارنما. حقوق علمی است بسیار وسیع با مشخصات و ویژگیهای خاص خود که یادگیری آن نیز باید با روشهایی علمی خاصی صورت گیرد . این تارنما با بیش از 8 سال سابقه به طور مستمر در زمینه اخبار و تحلیل آموزش تخصصی آزمون وکالت فعالیت می نماید. ---- کانال اطلاع رسانی آزمون وکالت در تلگرام https://telegram.me/azmoonevekalt ----------- ایمیل : omidaflak@yahoo.com ----------
پروفایل مدیر :امیر علی جلیلی


کتابها



خبرنامه پیامکی



تبلیغات


 صفحات وبلاگ

» وضعیت حقوقی کودک آزمایشگاهی
» وضعیت حقوقی کودک آزمایشگاهی
» وضعیت حقوقی کودک آزمایشگاهی
» وضعیت حقوقی تصرفات شریک در مال مشاع
» وصیت عقد است یا ایقاع
» نواقص عقد وکالت در قانون مدنی ایران
» نواقص عقد وکالت در قانون مدنی ایران
» نگاهی به کنوانسیون های بین المللی مبارزه با تروریسم
» دلیل در برابر انفور ماتیک و تله ماتیک
» درآمدی بر اصول بایگانی در نظام قضایی
» حقوق بشر در اسلام و اعلامیه جهانی حقوق بشر
» حقوق بشر : نه بشر و نه حقوق
» توسعة قضائی و نهاد داوری
» پروتکل اختیاری کنوانسیون حذف کلیه اشکال تبعیض علیه زنان
» اصل صحت
» بررسى تطبیقى نقش عقل در نظام حقوقى غرب و اسلام
» اصلاح شورای امنیت ، تطبیق منشور ملل متحد با واقعیات جدید پس از دوره جنگ سرد
» اصلاح شورای امنیت ، تطبیق منشور ملل متحد با واقعیات جدید پس از دوره جنگ سرد
» قضاوت زن
» مبانى حاکمیت در قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران
» ترتیب رای در سازمان ملل متحد
» تجدید نظر در حکم دادگاه و موعد آن از نظر فقه امامیه و حقوق موضوعه ایران
» اعتبار علم قاضى در دعاوى
» قاعده احسان
» « اجرای مقررات حقوق بین الملل »
» نقش باورهای دینی در پیشگیری از جرم
» توهین و افترا
» بررسی حقوق زنان در اسلام
» بزه کاری
» امیر علی جلیلی
» مسئولیت ناشی از فعل مححجورین(دکتر درودیان)
» حقوق زن در قوانین اساسی و مدنی ترکیه
» حقوق شهروندایرانی از عهد باستان تا امروز
» وضع حقوقی فرزند خواندگی در ایران__دکتر اسدالله امامی
» مبنای حقوقی انفساخ عقد جایز در اثر مرگ و حجر یکی از دو طرف (دکترکاتوزیان)
» مبنای حقوقی انفساخ عقد جایز در اثر مرگ و حجر یکی از دو طرف (دکتر کاتوزیان)
» برخورد مقررات قانونی مدنی و تجارت در مورد قرارداد حمل و نقل
» عقد قرض (دکتر لنگرودی)
» وکالت زوجه در طلاق و تفویض حق طلاق به او (دکتر صفایی)
» بررسی حقوق مالکیت فکری(معنوی) و ابعاد آن در قوانین و مقررات
» اصل آزادی قراردادی (دکتر کاتوزیان)
» حاشیه ایی بر ضمان قهری و مسائل جانبی آن
» ارزش های نو و تحولات مسئولیت مدنی( دکترکاتوزیان)
» ماهیت حقوقى وصیت
» بررسی حضانت فرزند توسط مادر
» حقوق زوجین در ارث
» احیای حقوق شهروندی
» بیع زمانی
» حق شفعه و شرایط آن چیست؟
» بررسی فقهی وحقوقی میراث زوجه از عقار{ اموال غیر منقول} و تطبیق آن با سایر نظامها
» اجزاء نفقه نزدیکان در قانون مدنی ایران
» حقوق اشخاص بی تابعیت
» تفاوت و تفکیک ماهوی حق سرقفلی از حق کسب و پیشه یا تجارت
» مصادیق فسخ نکاح در شرط صفت
» پیش درآمدی بر مالکیت معنوی
» ضمان معاوضی در بیع
» فروش مال غیر منقول بدون تنظیم سند رسمی
» مسئولیت مدنى
» روشهای حقوقی تضمین حقوق زندانیان
» بررسی اجمالی اثر ضمیمه نکردن سند استناد دعوا
» صلح و جعاله
» دفاتر تجاری، سندی عادی یا رسمی؟
» کاربرد دفاتر تجاری در معاملات
» تجار و اعمال تجاری
» عملیات تجاری
» منبع آزمونهای حقوقی
» تصاویر حقوقی . والپیپر های حقوقی . عکس حقوقی
» دریچه ای رو به حقوق(در حال بروز رسانی )
» رسانه های ایران
» متن کامل قانون مدنی


 نويسندگان

امیر علی جلیلی امیر علی جلیلی


 آمار بازديد
» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin

 

صفحه اصلي | پست الکترونيک | اضافه به علاقه مندي ها | ذخيره صفحه |طراح قالب


Powered Bypersianblog.ir Copyright © 2009 by aajlow
This Themplate  ByTheme-Designer.Com